Διατροφή και Τέχνη
Τη φετινή σχολική χρονιά (2013-2014) σε συνέχεια του προγράμματος της προηγούμενης χρονιάς κάνουμε τη "Διατροφή και τέχνη", όπου βλέπουμε το θέμα της τροφής μέσα από:
-
πίνακες ζωγραφικής.
Παρατηρήσαμε, συζητήσαμε και προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε κι εμείς κάποιους πίνακες με νεκρή φύση Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών. Αυτοί είναι οι:
α) "Νεκρή φύση με μήλα" του Πωλ Σεζάν

β) "Νεκρή φύση με ψάρια" του Αλέκου Φασιανού.

γ) "Νεκρή φύση με αγκινάρα και καρότα" του Χουάν Σάντσεθ Κοτάν.
![]()

δ) Παρατηρήσαμε τους πίνακες διαφόρων ζωγράφων, φανταστήκαμε τις ιστορίες τους και δώσαμε "φωνή" στα πρόσωπα:
ε) Γνωρίσαμε ηπείρους και χώρες με τα χαρακτηριστικά τους είδη διατροφής:










2. Λογοτεχνικά Βιβλία.
Διαβάσαμε και σχολιάσαμε αποσπάσματα από τα παρακάτω βιβλία:
α) "Λωξάντρα" (Μαρία Ιορδανίδου)
β) "Ματωμένα Χώματα" (Διδώ Σωτηρίου) 
γ) "Το στομάχι του Παρισιού" (Εμίλ Ζολά)
δ) "Το πιάτο του Αλέξανδρου" (Αγγελική Βαρελλά) 
3. Ποιήματα.
Διαβάσαμε και σχολιάσαμε τα παρακάτω ποιήματα:
α) "Αλεπού και σταφύλια" (Χάρης Σακελλαρίου)
β) "Ο παππούλης" (Βασίλης Ρώτας)
γ) "Τσιριτρό" (Ζαχαρίας Παπαντωνίου)
δ) "Το καλοκαίρι" (Γιάννης Ρίτσος)
ε) "Το ψωμί" (Γεώργιος Δροσίνης)
στ) "Το ψωμί" (Μίλτος Σαχτούρης)
η) "Η Ελιά" (Ιωάννης Πολέμης)
4. Τραγούδια
Ακούσαμε, τραγουδήσαμε και σχολιάσαμε τα παρακάτω τραγούδια:
α) "Μήλο μου κόκκινο" (Γλυκερία)
β) "Λεμονάκι μυρωδάτο" (Χ. Πανούτσος)
γ) "Κοντούλα λεμονιά" (Α. Κυρίτσης)
δ) "Το ψωμί της ξενιτιάς" (Καζαντζίδης)
ε) "Η Δίαιτα" (Κ. Μανιατάκης)
στ) "Δε σου πάει το πάχος Δημητράκη" (Αττικ- Θ. Ανδρεάδης)
η) "Συνταγές Μαγειρικής" (Χαϊνηδες)
θ) "Το αβοκάντο" (Ανδριάννα Μπάμπαλη)
ι) "Το καρότο και η αγκινάρα" (Γ. Ζουγανέλης- Παραμυθοτράγουδα)
κ) "Μπαμπάκο τι θα φάμε;" (Σπαθάρης- Λάχανα και Χάχανα)
λ) "Μάγειρας" (Μ. Φραγκούλης- Η. Μαμαλάκης)
5. Κινηματογράφος- Καραγκιόζης
Είδαμε και συζητήσαμε αποσπάσματα από τις ταινίες: "Ραρατούης", "Πολίτικη κουζίνα", "Βρέχει κεφτέδες" και "Ο Τσάρλι και το εργοστάσιο σοκολάτας" καθώς και από παραστάσεις Καραγκιόζη: "ο Καραγκιόζης μάγειρας", "Ο Καραγκιόζης φούρναρης", "ο Καραγκιόζης ψαράς" και ο "Καραγκιόζης και η κολοκυθιά". Τέλος, δραματοποιήσαμε αποσπάσματα από κάποια γνωστά έργα.
Μέσα από όλα αυτά, συζητάμε τη σημασία που είχε πάντα η τροφή για τη ζωή και τις ανθρώπινες σχέσεις αλλά και τα προβλήματα που δημιουργούνται από την έλλειψή της (υποσιτισμός).